1000 Kilometrów Swingu

Projekt realizowany z wokalistą jazzowym Jakubem Plamitzerem to 10 autorskich kompozycji napisanych na jazzowy sekstet/ This project with jazz vocalist Jakub Plamitzer features 10 original compositions written for a jazz sextet.

Strona / website: Jakub Plamitzer

Współpracują z nami / cooperation
Adam Kowalewski, Marcin Kaletka, Wojtek Klimczyk, Tadeusz Leśniak, Arek Skolik, Piotr Wyleżoł i inni.

moja praca: kompozycja, aranżacja, teksty
my work: composition, arrangement, lyrics

Gołębski Serczyk DUO BRASIL

skład zespołu / personnel: 
Waldemar Gołębski – EWI 
Jacek Serczyk – gitara klasyczna / guitar

Projekt o nazwie “Gołębski Serczyk DUO” to ukłon w kierunku muzyki brazylijskiej, zaaranżowany i zagrany przez profesjonalnych muzyków. Jest to dość unikalne zestawienie tradycyjnego brzmienia gitary klasycznej i elektronicznego instrumentu dętego. W założeniu chcemy ukazać ten gatunek muzyki w formie bardzo zbliżonej do oryginalnego, a więc intymne ballady i żywe tematy zrealizowane dość minimalnym środkami ale szerokim brzmieniem. Stawiamy także na indywidualny charakter muzyków i ich doświadczenie w tym temacie.

Project called “Gołębski Serczyk DUO” is a tribute to Brazilian music, arranged and played by professional musicians. It is quite unique combination of traditional sound of classical guitar and electronic wind instrument. The idea is to show this genre of music in a form very close to the original, i.e. intimate ballads and vivid themes realized by quite minimal means but with a wide sound. We also focus on the individual character of the musicians and their experience in this subject.

Jacek Serczyk, krakowski gitarzysta poruszający się od lat w klasyce, jazzie muzyce gypsy swing i muzyce latynoskiej. Od wielu lat funkcjonuje na rynku europejskim w różnych składach. Między innymi grał i nagrywał z: Robym Lakatosem, Nigelem Kennedym, Bogumiłą Gizbert Studnicką, Francesco Buzzurro, Mieczysławem Święcickim, Vitalijem Petraniukim, Markiem Sośnickim i innymi, prowadzi własny zespół Hot D’Jazz Trio.
Występował na festiwalach: River Boat Jazz Festival, Birmingham Jazz Fest, Hallevik Jazz Fest, Złota Tarka, Verdener Jazz und Blues Tage, Geyer Music Factory, Manu Summer Jazz Days, Festival Baroque d’Auvergne. Koncertował we Francji, Danii, Niemczech, Szwecji, Włoszech, Grecji, Anglii oraz w Austrii, gdzie jego zespoł Hot D’jazz Trio uczestniczył w promocji Mistrzostw w Piłce Nożnej Euro 2012 w kasynie w Baden. W tym składzie kilkakrotnie też występował w budynku Austria Center w koncercie na rzecz UNICEF. Nagrania: Yulara Future Tribe, Ballady Bułata Okudżawy, Hot D’jazz, Revolver Poza Czasem, Django Tango Project, Ensemble Giuliani Baroque. Nagrywał również dla spektaklu Rуżowe Konie – Rewia kieszonkowa Aldony Jankowskiej. Na co dzień jest leaderem w zespołe Hot D’jazz Trio (www.hotdjazztrio.pl)

Jacek Serczyk, a Krakow-based guitarist who has been moving for years in classics, jazz, gypsy swing music and Latin music. For many years he has been functioning on the European market in different compositions. Among others he has played and recorded with: Roby Lakatos, Nigel Kennedy, Bogumiła Gizbert Studnicka, Francesco Buzzurro, Mieczysław Święcicki, Vitali Petraniecki, Marek Sośnicki and others, he leads his own band Hot D’Jazz Trio.
He performed at festivals: River Boat Jazz Festival, Birmingham Jazz Fest, Hallevik Jazz Fest, Złota Tarka, Verdener Jazz und Blues Tage, Geyer Music Factory, Manu Summer Jazz Days, Festival Baroque d’Auvergne. He performed in France, Denmark, Germany, Sweden, Italy, Greece, England and Austria, where his band Hot D’jazz Trio participated in the promotion of the Euro 2012 Football Championship in the Baden Casino. In this line-up he also performed several times in the Austria Center building in a concert for UNICEF. Recordings: Yulara Future Tribe, Ballady Bulat Okudzhava, Hot D’jazz, Revolver Beyond Time, Django Tango Project, Ensemble Giuliani Baroque. He has also recorded Aldona Jankowska’s Pocket Revolver for the show Rozyżowe Konie – Rewia kieszonkowa. He is a leader in the Hot D’jazz Trio (www.hotdjazztrio.pl).

Moja praca: muzyk, aranżer
My work: musician, arranger

SKAŁKA na SKAŁCE

„Skałka” na Skałce to projekt artystyczny, który zakłada realizację plenerowego wystawienia dramatu “Skałka” Stanisława Wyspiańskiego na Skałce. 

“Skałka” is an artistic project that involves the realization of an open-air staging of Stanisław Wyspiański’s drama “Skałka” na Skałce.

reżyseria / directed by: Jarosław Czyżewski
muzyka / soundtrack: Waldemar Gołębski
kostiumy / costumes: Dorota Morawetz

Aktorzy / actors: Biskup: Andrzej Róg, Rapsod: Piotr Piecha, Krasawica: Monika Gębala, Rusałka: Katarzyna Gazdowicz, Śmierć: Artur Pierściński, Sieciech: Krzysztof Drozdowski, Wodzisław: Jakub Kosiniak

Chóry / choirs:
Chór Świętego Michała / director Ewa Kieres
Chór Ad Caelum / director Barbara Trzcińska

 foto: Jacek Stokłosa, Dorota Morawetz

Moja praca: kompozycja, aranżacja, nagrania, produkcja muzyczna, odtworzenie muzyki podczas spektaklu, granie partii muzycznych na żywo

My work: composition, arrangement, recording, music production, playing music during the show, playing live music parts

Kraków, 2019

Więcej / more: https://www.facebook.com/skalka.na.skalce/

Pieśń Krasawicy / Song of Krasawica
Pieśń Rapsoda / Song of Rapsod
Pieśń Śmierci / Song of Death

Kolędy na drugi dzień świąt / Carols for Boxing Day

Dziesięć autorskich utworów Roberta Kuzianika w wykonaniu autora oraz kwintetu smyczkowego Fusion Strings.
Ten original pieces by Robert Kuzianik performed by the author and the string quintet Fusion Strings.

Moja praca: aranżacje na kwintet smyczkowy i pozostałe instrumenty / partie instrumentalne / nagrania wokalu syntezatorów i instrumentów perkusyjnych oraz realizację nagrań na płytę (miks i mastering)
My work: arrangements for string quintet and other instruments / performed instrumental parts / recordings of vocal, synthesizers, percussion instruments / final mix and master for CD

muzyka/słowa / composer/lyrics: Robert Kuzianik
aranżacja/produkcja / arrangement/production: Waldemar Gołębski

nagrania / recordings:
Bartek Staniak/B&B Records
Waldemar Gołębski/Niteline Jazz

wykonawcy / performers:
Robert Kuzianik – voc, guit, perc

Fusion Strings:
Paweł Futyma – I violin
Ania Górecka – II violin
Paweł Rychlik – viola
Michał Świstak – cello

Jarosław Wdowik – double bass

Waldemar Gołębski – EWI, synths

projekt okładki/wydawca / cover design/publisher: Robert Kuzianik
realizacja wideo / video: Waldemar Gołębski/Niteline Jazz

KRAKÓW, grudzień 2017

Amela

“Opowieść o życiu starego zdartego bluesmana”. Kompozycje Antoniego Krupy i śp. Jarosława Śmietany w wersji koncertowej.
“The story of the life of an old, weared bluesman”. Compositions by Antoni Krupa and Jaroslaw Śmietana in the concert version.

Moja praca: aranżacja płyty do wykonania na żywo z zespołem Workaholic. Muzyk sesyjny.
My work: arrangement with the Workaholic team. Musician.

muzyka/composer: Jarosław Śmietana, Antoni Krupa
słowa/lyrics: Antoni Krupa

wykonawcy / performers:

Antoni Krupa – voc, harm, guit
Waldemar Gołębski – EWI
Piotr Kosieradzki – viol
Jan Purchla – guit
Leszek Mierzwa – guit
Tomasz Pachciarek – keyb
Grzegorz Piećko – bass guit
Michał Peiker – drums

wokale/vocals:
Ewa Novel, Justyna Baran, Agata Ślazyk, Janusz Baran, Mag Balay, Aleksandra Magiera

Coltrane – Komeda

Projekt jazzowy, w którym chciałem pokazać obraz dwóch światów muzycznych z lat 50. Kompozycje, które grał John Coltrane i Krzysztof Komeda – zestawione podczas jednego koncertu.

Jazz project, in which I wanted to show the image of two musical worlds from the 50s. Compositions played by John Coltrane and Krzysztof Komeda – juxtaposed during one concert.

muzycy / musicians (2010 – 2015): Waldemar Gołębski (EWI, leader), Tomasz Kobiela, (g), Wojciech Groborz (p), Michał Rapka (cb), Michał Peiker (dr), Adam Kowalewski (cb), Anastasios Bolovinis (dr), Grzegorz Piećko (b), Szymon Mika (g), Kajetan Galas (ho).

moja praca: aranżacja, muzyk
my work: arrangement, musician

Recenzja koncertu: Rob Adams, Jazz Bar, Edynburg

Herald Scotland, 21 październik 2013

Polski jazz od dawna jest trochę jak góra lodowa. Za każdym muzykiem, który zyskał międzynarodowy rozgłos, jak trębacz Tomasz Stańko czy skrzypek Michał Urbaniak, by wymienić tylko tych dwóch, zawsze stały dziesiątki muzyków “pod poierzchnią”. Taką parą wydają się być Waldemar Gołębski i Tomasz Kobiela, grający w kwartecie Niteline odpowiednio na syntezatorze EWI i gitarze, którzy są aktywni na polskiej scenie wystarczająco długo, aby móc odnieść się do czasu, kiedy jazz w Polsce miał właśnie podziemny charakter.

Podczas pierwszego z dwóch kompletnie różnych setów, Gołębski zapowiedział tematy Thelonious Monka i Johna Coltrane’a, których polscy muzycy uczyli się z amerykańskiego radia słuchanego potajemnie. Choć gra zespołu była była równie dobra jak i aranżacje – ballada Coltrane’a Naima zagrana w ostinatowym groovie a My Favorite Things w żywym walcowym rytmie – nie pokazali tak wielu barw i nie wczuli się w te utwory tak mocno jak w drugiej części, tej z polskimi tematami.

Większość utworów w drugim secie to kompozycje bardzo płodnego kompozytora filmowego Krzysztofa Komedy, blisko związanego z Romanem Polańskim, którego tematy i sekwencje harmoniczne szczególnie zainspirowały Gołębskiego i Kobielę do poszukiwań głęboko ekspresyjnych improwizacji i niebanalnego, trafnego akomapaniamentu obu rąk Kobieli.

Basista Michał Rapka i perkusista Michał Peiker, wykazali się wrażliwością, napędzając sola Gołębskiego, który ze swojego, często niedocenianego, instrumentu uczynił narzędzie do zarówno uduchowionych fraz, jak do wyrażenia surowych emocji w ekscytującym stylu, który z pewnością zasługuje na śledzenie przyszłych dokonań Niteline.

Źródło / source:
http://www.heraldscotland.com/arts-ents/film/reviews.22461949